Takaisin

Sosiaalihuollon ammattihenkilöiden sähköinen asiointi otetaan käyttöön 29.11.2016

Sosiaalihuollon ammattihenkilöiden sähköinen asiointi otetaan käyttöön 29.11.2016

22.11.2016 09:23 / Uutinen

Sosiaalihuollon ammattihenkilöiden sähköinen asiointi otetaan käyttöön tiistaina 29.11.2016. Sähköinen asiointi helpottaa hakijaa.

Moni hakija säästyy paperisen tutkintotodistuksen toimittamiselta: Jos tutkintotodistus löytyy korkeakoulujen tietovarannosta (VIRTA), poimitaan se suoraan Valviran sähköiseen järjestelmään. Jo Terhikki-rekisterissä olevan lähihoitajan ei myöskään tarvitse toimittaa Valviraan tutkintotodistustaan, vaan se poimitaan Terhikki-rekisteristä.

Sähköisen asioinnin kautta voi helposti seurata oman hakemuksen käsittelyn tilannetta. Myös päätös ammattioikeuden myöntämisestä tai nimikesuojauksesta tulee sähköiseen järjestelmään.

Sosiaalihuollon ammattihenkilöiden ammattioikeushakemusten sähköinen asiointi on osa Valviran laajaa digitalisaatiohanketta (SAMPO). SAMPO siirtää Valviran palvelut sähköisiksi. Seuraavana vuorossa ovat yksityisten sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottajien lupahakemukset, terveydenhuollon ammattihenkilöiden ammattioikeushakemukset ja sähköinen sosiaali- ja terveydenhuollon kanteluprosessi.

Lue lisää:

Sosiaalihuollon ammattioikeudet, hakemusohjeet
Mitä kuuluu SosAmha?
JulkiSuosikki-rekisteri käyttöön – ensimmäiset sosiaalihuollon ammattihenkilöt rekisteröity (18.8.2016)
Valviran JulkiTerhikki-järjestelmä uudistui – uusi JulkiTerhikki on esteetön (13.5.2016)

Lisätietoja:

Auli Aalto, projektipäällikkö (sähköinen asiointi)
puh. 0295 209 310

Sanna Hyttinen, lakimies (rekisteröintiin liittyvät asiat)
puh. 0295 209 608

etunimi.sukunimi(at)valvira.fi

Jaa tämä sivu